عروسی باشکوه امبانی‌ها؛ طراحان پشت صحنه سبک‌های مجلل

طراحان برتر هند به همراه هزاران بافنده و صنعتگر به منظور خلق سبک‌های منحصربه‌فرد برای هزاران مهمان با انرژی کار کردند

زنان خانواده امبانی  از راست به چپ: شلوکا عروس بزرگ، رادیکا، نیتا، همسر موکش امبانی و ایشا دختر خانواده-Instagram/Abu Jani Sandeep Khosla

بیش از چهار ماه جشن و شادی امبانی‌ها به مناسبت عروسی انانت، کوچک‌ترین پسر موکش امبانی، ثروتمندترین مرد آسیا، با پذیرایی از حدود ۱۴ هزار مهمان به پایان رسید.

موکش امبانی که دارایی او حدود ۱۲۰ میلیارد دلار براورد می‌شود، به همراه همسرش، نیتا، مراسمی برگزار کردند که حتی از مراسم بزرگ و باشکوهی که برای دخترشان ایشا در سال ۲۰۱۸ و پسرشان اکاش در سال ۲۰۱۹ گرفته بودند، هم پیشی گرفت.

به گزارش دبلیودبلیودی (WWD) تحلیلگران بازار فروش لباس و مد معتقدند اگرچه این عروسی رویدادی خصوصی بود، مسیر بازار عروسی ۷۵ میلیارد دلاری هند را تغییر خواهد داد؛ بازاری که قبلا هم نیرومحرکه طراحان مد این کشور بود.

طراحان برتر هند به همراه هزاران بافنده و صنعتگر به منظور خلق سبک‌هایی منحصربه‌فرد برای هزاران مهمان با انرژی کار کردند.

در مراسم عروسی که جمعه‌ ۱۲ ژوییه در مرکز همایش‌های جیو در بندر کورلای بمبئی برگزار شد، اهمیت مد و طراحی مشخص بود: پریانکا چوپرا جوناس لباسی از تارون تاهیلیانی به تن داشت؛ کیم و کلوئه کارداشیان با ساری‌هایی که مانیش مالهوترا طراحی کرده بود، ظاهر شدند و ستارگان بزرگ بالیوود نیز مارک‌هایی مشابه به همراه لباس‌هایی از طراحانی چون آنامیکا خانا، فالگونی و شین پیکاک، آرپیتا مهتا و کاران تورانی به تن کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته تیم‌های طراحی، بیش از ۸۰ درصد لباس‌های این رویداد سفارشی بودند و تنها حدود ۲۰ درصد از مجموعه‌های آماده خریداری شدند.

تمرکز اصلی عروسی بر لباس‌های سنتی بود که از نارندا مودی، نخست‌وزیر هند، گرفته تا ورزشکاران برجسته به تن داشتند و خواهران کارداشیان حتی تیکا (زینت سر) هم بر سر گذاشته بودند.

جشن‌ها از ماه مارس با رویداد سه‌روزه پیش از عروسی در خانه امبانی‌ها در جامنگر آغاز شد که در آن لباس صورتی سفارشی رادیکا مرچنت از ورساچه، موردتوجه قرار گرفت. این انتخاب بعدا با لباسی آبی از همین خانه مد که در جشن‌های سه‌روزه ماه مه در اروپا به تن داشت، مقایسه شد.

صنعت برگزاری عروسی‌های لوکس درباره هزینه این عروسی ارقام متفاوتی را تخمین‌  زده است؛ از ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار.

در ادامه به طراحان کلیدی که خانواده امبانی برای این رویدادها انتخاب کردند نگاه می‌اندازیم.

ابو جانی و سندیپ خوسلا

ابو جانی و سندیپ خوسلا مدت‌ها است که طراحان محبوب خانواده امبانی‌اند. سندیپ خوسلا به دبلیودبلیودی گفت که رابطه شگفت‌انگیز و ارزشمندش با خانواده امبانی‌ سه دهه قدمت دارد. آن‌ها لباس‌های عروس و داماد در مراسم گذشته خانواده امبانی را هم طراحی کرده‌ بودند و طراحی‌هایشان را بر اساس صنعتگری بی‌نظیر و بازآفرینی مد کلاسیک است.

به گفته خوسلا، لباس انانت امبانی برای عروسی از الیاف نقره پوشیده با آب‌طلا طراحی شد و نقوش حیوانات و پرندگان به دلیل علاقه او به حیوانات، روی آن نقش بست.

در مراسم سانجیت، لباس‌ عروس لهنگایی پوشیده از کریستال‌های سواروفسکی و غغرای عروس (دامن بلند)  الهام‌گرفته از لباس عروس سنتی گجرات بود.

لباس‌های نیتا امبانی و ایشا امبانی نیز غغرای بنارسی (پارچه منسوب به شهر بنارس) رنگ‌کات (تکنیک ترکیب رنگ‌های مختلف در یک پارچه) بودند که با زری‌دوزی و پولک‌دوزی پوشیده بودند.

مانیش مالهوترا

مانیش مالهوترا سال‌ها یکی از برترین طراحان هند با بیشترین گردش مالی بود و ستارگان بالیوود به او علاقه‌ بسیار دارند. او بیش از ۳۰ سال سابقه دارد و به طرح‌های باشکوهش برای لباس‌عروس شناخته شده است.

در مراسم امسال، او با تمرکز بر صنایع سنتی هندی، پارچه‌های بنارسی، برای سبک‌های موردنظر مهمانان و همچنین خانواده آمبانی طراحی‌های زیادی انجام داد.

لهنگای عاجی کیم کارداشیان با بالاتنه ابریشمی شانه‌برهنه که نقش گل و جزئیات طلایی روشن روی آن گلدوزی شده بود و نیز ساری قرمزرنگ برجسته کیم در این رویداد را مالهوترا طراحی کرده بود.

لهنگای اختصاصی  دست‌باف از برودکاد (نوعی پارچه مجلل و سنگین که با طرح‌های برجسته و بافته‌شده تزیین می‌شود و معمولا از ابریشم، الیاف طلا یا نقره و گاه نخ‌های فلزی تولید می‌شوند) بر تن کلوئه کارداشیان با نقوش بته‌جقه که با رشته‌های آبشارمانندی از مروارید در قسمت آستین تزیین شده بود، هم از کارهای مانیش مالهوترا بود.

انامیکا خانا

انامیکا خانا که در کلکلته مستقر است، خیلی سریع به یکی از برترین طراحان هند تبدیل شد. او یکی از اولین طراحان هندی بود که مجموعه‌هایش را در هفته مد پاریس به نمایش گذاشت و بابت لباس‌های شیکش شناخته شد. او لباس‌ تعداد زیادی از مهمانان این رویداد را طراحی کرده بود، اما شال درست‌شده از گل‌های طبیعی در مراسم هالدی توجه عمومی را جلب کرد. همچنین شالی که برای لباس رادیکا در مراسم روز آخر طراحی کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rhea Kapoor (@rheakapoor)

لباس رادیکا در جشن یکشنبه‌شب همکاری مشترک دولچه و گابانا و این طراح بود. او در گفت‌وگو با دبلیودبلیودی، آن همکاری را «ترکیبی واقعی از فرهنگ هندی و مد بین‌الملل» توصیف کرد. شال کاملا دست‌دوزی که خانا برای رادیکا طراحی کرد، پر از جزئیات بود که او به همراه ریا کاپور، طراح مد و تهیه‌کننده سینما، آن را آماده کرده بود.

تارون تاهیلیانی

تارون تاهیلیانی به دلیل فرم دراپه‌های سیالش شناخته‌شده است. او برای این رویداد، لهنگای زرد پریانکا چوپرا را طراحی کرد که گل‌ها و گلبرگ‌های سه‌بعدی روی آن دوخته شده بودند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Priyanka (@priyankachopra)

این طراح همچنین برای ایشا و رادیکا و تعدادی از افراد مشهور بالیوود هم طراحی‌هایی انجام داده بود.

بیشتر از مُد و زیبایی